Afscheids gedichten

IN klachinko  |  POSTED :  06:55 0

Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Mama we hebben te weinig, samen gedaan.
Waarom ben je weggegaan
Je was een bloemetje in huis en dat bloemetje is nu verwelkt.
Waarom mama ,Waarom ?.
Waarom moest jij weggaan?.
Waarom niet iemand anders?.
Je had een gelukkig leven.
En dat is plots verstoord

Waarom al dat vechten,
waarom al die pijn,
je wilde niet weg,
je wilde bij ons zijn,
jouw inzet voor alles,
jou kunnen was groot,
je wilde nog zoveel,
maar het was je niet beloofd,
de strijd was oneerlijk en geheel niet terecht,
je wilde nog graag verder,
maar verloor dit gevecht,
 
Afscheids gedichten
 jij hebt je "jasje" uitgedaan
In het welk wij jou herkenden
En bent ons nu vast voorgegaan
Op reis naar het onbekende

Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Maar lieve jongen vanaf vandaag
Heb je voor ons geen "Jasje" meer nodig

Want elke bloem die bloeien zal
Zal lijken op jou.....
Elke pad dat wij op weg begaan
daar zal jij vast naast ons staan

Elke vogel in vrije vlucht
Zal vliegen in het blauw
Juist lieve schat
Dat allemaal
zal voortaan herinneren aan jou...
 
Afscheids gedichten
Het uur van de waarheid kwam te snel voor mij
Ik was er niet bij
Je blies je laatste adem uit bij je moeder en bij je zus
Dat stelde me weer gerust

Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Mam je wist het misschien niet
ik liet het ook niet blijken
Je was voor mij een voorbeeld
Een voorbeeld nu en in het verschiet.

Jouw ziekte heeft mij doen inzien
Maak nog iets van je leven.
nu kan het nog, dan niet meer
zeg maar niets, we zien elkaar weer

Dit heb ik van jou geleerd
Dichten was niet mijn favoriet
Ik kan het wel, alleen wist ik het niet
het afscheid,doet nu nog zeer

Het is nu bijna 3 jaren geleden
net voor Kerst,vergeet ik dus nooit
Mam,de tranen vloeien nu nog
Ik mis je ,nu meer dan ooit

Ik kon wel met pap praten
maar Jij was toch mijn steun en toeverlaat
Had ik problemen
Jij gaf raad ,wat te doen en te laten

Mam, ik hou van je, en dat weet je
Ik weet, jij hebt ook verdriet
Je kijkt op me neer,
Maar weet, we zien elkaar weer

Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Aan 'GENE ZIJDE' wachten Opa en Jij
Je komt me halen, samen met mijn gids
Ik wacht op jou, in het 'Licht'
Samen Zij aan Zij

Mam,het gedicht is langer dan ik had gedacht
langer dan verwacht,
Mijn gedachten mam, zijn altijd bij jou
Mam, IK HOU VAN JOU
 
Afscheids gedichten
 
je was een vrolijke meid,
en 1 moment, 1 wagen neemt je leven weg, weg van deze wereld. je was nog veel te jong om te gaan.
1 persoon heeft veel mensen verdriet gedaan.
ik was op reis toen je overleed,en toen je werd gecremeerd.
ik was er graag bij geweest om afscheid te kunnen nemen van jou.
ik kan je enkel nog zeggen dat ik je ga missen

Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
dit zijn de eerste woorden die ik heb geschreven aan Tamara toen ik hoorde da ze overleden was
op 14-jarige leeftijd is Tamara gestorven op 13/07/'99 ik wilde dit doen als blijk dat ik haar nog altijd mis en dat ze voor altijd een goede vriendin zal blijven !
 
Afscheids gedichten
 nu 't rouw rumoer rondom jou is verstomd
de stoet voorbij is, de schuifelende voeten
nu voel ik dat er een diepe stilte komt
en in die stilte zal ik je opnieuw ontmoeten
en telkens weer zal ik je tegenkomen
we zeggen veel te gauw: het is voorbij
hij heeft alleen je lichaam weggenomen
niet wie je was en ook niet wat je zei
ik zal nog altijd grapjes met je maken
we zullen samen door het stille landschap gaan
nu je mijn handen niet meer aan kunt raken
raak je mijn hart nog duidelijker aan !
 
Afscheids gedichten
 Dank voor alles wat je hebt gedaan.
Dank voor je glimlach toen we die nog hadden.
Dank voor de arm die je om ons heen wou slaan.
Deze tekst staat bovenaan jou afscheidskaart,
Het is een passende tekst en deze ben je meer dan waard.
Als er zorgen waren om jou zei je altijd; Onkruid vergaat niet;
Helaas ben je dat niet, want nu is er toch verdriet.
Vrijdag hadden wij ons laatste gesprek,
Aan de juiste woorden had ik op dat moment gebrek.
We wisten het allebei, dit was het laatste gesprek tussen jou en mij,
Je moet harder worden Joyce, geen zorgen, Alfred jij hoort er ook bij dat was wat je tegen ons zei.
Trots ben ik erop dat we samen nog een laatste traan lieten rollen.
Een ding is zeker jij kan nooit meer uit de  gedachten van ons weg hollen.
Je was een goed voorbeeld voor al je kleinkinderen

Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Positief,
vol moed,
voor een ieder wat goeds,
en altijd die glimlach.
Geen tegenslag kon dat hinderen.
Toen  sloot jij de deur voorgoed?
Je ziet nu wat het met ons doet?
Tranen die rollen over onze wang.
Vanaf nu zo definitief, leven, maar zonder jou.
Ik wil  nog even dat je dit weet
dat ik je nooit meer vergeet.
Er is nog èèn ding wat ik je vrijdag zeggen wou,
Lieve Koka ik hou altijd van jou.
 
Afscheids gedichten

التسميات:
نبذة عن الكاتب

اكتب وصف المشرف هنا ..

اشتراك

الحصول على كل المشاركات لدينا مباشرة في صندوق البريد الإلكتروني

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

0 commenti:

leb

back to top