SMS Gedichten Afscheid 2014

IN klachinko  |  POSTED :  07:08 0

SMS Gedichten Afscheid 2014 
 het is bijna 17 jaar dat ik je ken.
voor mij was je een goede doopmeter en dat zal je blijven.
onlangs heb ik horen zeggen dat je ziek was,
ik was onder de indruk dat ik je kwijt zou zijn.
je was er voor iedereen; voor ons, voor je kinderen, je kleinkinderen en je familie.
ik was heel blij dat je de verjaardagen, de geboorte en de doop van ons neef Michiel, de communies van mij en mijn zus hebt meegemaakt..
afscheid nemen was pijnlijk, want 1 ding moet je weten : iedereen die u kon, waren zo gehecht aan u.
het is nu 3 maand, en ik mis u nog altijd.
ik mis je lekkere vlaaien, je lekkere groetenschotel, je lekkere cremepapjes en je hele lekkere kaaskroketten.
bedankt meme, voor alles, wat je voor ons gedaan hebt, we waren trots op u.
laat nu maar je werkende handen rusten want ze hebben veel gedaan voor ons.
op je begrafenis, heb je heel veel bloemen gekregen.
we zijn je dankbaar, meme, voor alles wat je gedaan hebt
rust nu maar mijn liefste meme 
SMS Gedichten Afscheid 2014
SMS Gedichten Afscheid 2014
SMS Gedichten Afscheid 2014  
 Je stopte met vechten
Je was het leven moe
Je kon niet meer
Je vond het zinloos
Waarom nog vechten
Als het sterker was dan jij
Je gaf de strijd op
En liet je gaan
Je wou het niet langer rekken
Stilletjes naderde het einde
En je nam afscheid
Van je familie
Van je vrienden
En van mij...
SMS Gedichten Afscheid 2014
SMS Gedichten Afscheid 2014

SMS Gedichten Afscheid 2014 
 Je wilde zo graag naar huis
die wens echoot nog na
zo graag was jij weer thuis
het mocht helaas niet zijn

Nu staat je stoel daar leeg
jouw plek voor de teevee
het asbakje op het balkon
voor een sjekje in de zon

Ik mis je nu al Pap
het doet verrekte zeer
gigantisch is de klap
ik zie je nimmer meer

Ik niet alleen, maar al je kroost
wij waren een geheel
we zoeken bij elkander troost
met dicht geknepen keel

Maar pa, wij zagen wel
dat het niet langer kon
jij zat niet lekker in je vel
maar hadden goede hoop
 
SMS Gedichten Afscheid 2014
SMS Gedichten Afscheid 2014
Die hoop ineens vervlogen
zomaar zonder pardon
het licht is uit je ogen
verdwenen is de zon

Voor moeke ook, nu zo alleen
die dappere kleine vrouw
voor jou was zij de nummer een
en zij hield ook van jou

We zullen samen met elkaar
er altijd voor haar zijn
om haar in liefdevol gebaar
te helpen in haar pijn

Dag Pa, ik stop, het moet
een laatste zwaai
een laatste groet

SMS Gedichten Afscheid 2014 
 mijn vriendinnetje lief
door de wind ben je gevlogen
het was een fatale klap
je had het niet gezien met je helderblauwe ogen
SMS Gedichten Afscheid 2014
SMS Gedichten Afscheid 2014
het was te laat
je was er al
o toen was ik kwaad
ik kon je niet helpen na die val

iedereen was dood van verdriet
je was nog zo jong
toen jij je laatste adem liet
en ik je laatste liedje zong

ik zal missen
echt waar
zwem mee met duizend vissen
ik overleef het al een jaar...

SMS Gedichten Afscheid 2014 
 Twinkelend door de donkere avondschijn
Ik koos er eentje uit,
Voor jou, Een ster die er altijd zal zijn.
Enkel dat ze ieder jaar weer verjaart.
De ster lichtte drie maal op, net alsof jij wilde zeggen:
"ik ben er, kom op!"
Ik weet je zal er altijd zijn,
Want jij bent een deel van mij,
Al kun jij mij net als die ster niet meer aanraken.
Tot het moment wij elkaar omarmen,
Net zoals de ster dat nu voor ons doet.

SMS Gedichten Afscheid 2014 
 Die ene dag was niet fijn,
Je doet me nu ook heel veel pijn,

Niet alleen mij maar ook de andere,
Maar daar ken je nu niets meer aan veranderen.

Ik heb nu verdriet,
Veel verdriet om jou,

Dat komt omdat je plots bent heengegaan,
En ik nog heel veel van je Hou.

SMS Gedichten Afscheid 2014 
 Alles is voorgoed gedaan
Als jij er klaar voor bent
'k Heb aan je zijde gestaan
Mijn God, ik heb je graag gekend

Ik blijf nu hier jij gaat naar daar
En daar is niet zover van hier
We spreken af, ik weet niet waar
En daar ontmoeten we elkaar

Zonder jou tikt de klok even snel
Maar de tijden veranderen wel
Dus ik neem afscheid, jij moet nu gaan
Weet dat je in m'n hart altijd blijft voortbestaan

Slaap zacht, je hebt het verdiend
Je vocht tot aan je laatste zucht
En ga, ga nu m'n vriend
En droom voor eeuwig opgelucht
SMS Gedichten Afscheid 2014
SMS Gedichten Afscheid 2014
Net zoals vroeger kom je wel terecht
Ik weet je vindt een thuis heel gauw
En ik herhaal wat jij me ooit hebt gezegd
In m'n hart blijf ik je trouw

Zonder jou...

En ik weet ik zou dankbaar moeten zijn
Maar precies daarom doet het zo'n pijn

Zonder jou...

SMS Gedichten Afscheid 2014       
Mijn eerste vraag is: WAAROM

WAAROM werd jij opeens, zo plots,
uit ons leven genomen?
Niemand die dit wou en niemand die erom gevraagd had.

WAAROM hebben wij jou eerste woordje niet gehoord?
WAAROM hebben wij jou eerste stapjes niet gezien?
WAAROM moest je vroeg van ons weg?
WAAROM hebben wij van jou,
geen afscheid kunnen nemen?

Ik zal mij nu altijd afvragen:
WAAROM moest jij nu weggaan?
De wereld ging nog maar net voor je open,
maar je vertrok, zonder een gebaar,
zonder een traan en zonder een afscheid.


نبذة عن الكاتب

اكتب وصف المشرف هنا ..

اشتراك

الحصول على كل المشاركات لدينا مباشرة في صندوق البريد الإلكتروني

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

0 commenti:

leb

back to top