100 SMS Gedichten

IN klachinko  |  POSTED :  04:54 1

SMS Gedichten
 
Een nieuw begin
een verloren verleden
Afscheid SMS Gedichten
Een nieuwe zin
Verhaal om mee te geven.

Het is
Onschuldig
Nog niet grijs
Grauw maar wit
Nieuw papier
Als dit begin
SMS Gedichten
ik twijfel of ik jou nog kan geloven
na al die tijd,
heb jij mij bedrogen
en nu heb je spijt?
Afscheid SMS Gedichten
ik twijfel of we elkaar nog wel moeten zien
wie weet, later.. misschien

nu even niet
nu kan ik het nog niet aan
het doet me nog te veel verdriet
je moet mij nu mijn gang gewoon laten gaan..
SMS Gedichten




haha mijn eerste gedicht  jullie niveau is natuurlijk veel hoger
echt prachtige gedichten schrijven jullie!!
als een van jullie de link nog heeft, wil graag jullie andere gedichten lezen!!

Opnieuw.
Afscheid SMS Gedichten
Van vooraf opnieuw
Met teruggeslagen stappen 
Beginnen met de niets van
Al het zijn wat ooit was geweest

Als een nevelige schets, als 
Een slaphangende horizon 
Hijgend aan de golvende 
Boord van de zee,
SMS Gedichten

Opnieuw ontstaan als de 
Blozende morgenstond uit
De nog gapende kwijnende 
Nacht.- Zo opnieuw
Afscheid SMS Gedichten
als ’t onstuimige weer, 
zo nogmaals als de strak-
getrokken alweer van 
alles wat is als die ene
herhalende opnieuw.

Het was toen
zo ondraaglijk heet
de keel
had het schuurpapier vervangen.
SMS Gedichten
De mantra werd:
‘Een maandje,
een maandje per jaar
maar.’
Afscheid SMS Gedichten
Hou vol,
laat je geest
in harmonie
zo bedaard.
Afscheid SMS Gedichten




‘Een maandje volop, 
Wat is tijd?’ 
–het is zo heet– 
‘Wat is geduld?’
–geen hongersleed–
‘ Enkel de maand,’
–geliefd–
‘De Ramadaan.’
SMS Gedichten
Voor broeders en zusters, ver uit ons zicht
is vasten geen keuze, maar dagelijks verplicht
verstoken van arbeid, inkomen en maal
vechtend tegen ziektes, honger, de lippen steeds schraal
Afscheid SMS Gedichten
vol overgave en sterk in hun geloof
overbruggen zij toch elke dag de kloof
slechts een handjevol pruimen om hun iftar te verrijken
iets, om met ontzag en eerbied naar te kijken...

Onbaatzuchtig
Afscheid SMS Gedichten
Wanneer het binnenste zich bevindt,
Aan de buitenkant. 
Dan breekt de tijd aan. 
Vraagt me niet naar hetgeen 
Vraagt me niet om het ander.
Ik wacht op de dag,
Wanneer het binnenste zich daar bevindt.
Wanneer ik, de geest overwin.
Met een simpele innerlijke zucht.
Blaas ik dan het binnenste op.
Keert het aan de buitenkant.
Een tentoonstelling van persoonlijke diepte.
Zonder angsten, zonder geest.
Dan breekt de tijd aan,
Ik zal niets bezitten wat verloren gaat.
De onbaatzuchtigheid, ben ik.
Dan, maar nu niet.
SMS Gedichten
Als zwarte koffie
achteraf
te bitter
dat gedoemde
verdoemd
spijt.
Afscheid SMS Gedichten
Waren drie woorden
genoeg
voor het
laten stralen
van de zon?
SMS Gedichten
Ik zeg het
niet, ik fluister
ik betuig
mijn spijt
hier op 
ruig papier
voor jou.
Afscheid SMS Gedichten
Schone kopjes,
steken lief uit het gras.
Dichtbevolkt als dekens.
Bedekkend zijn ze,
onbewust verleidend.
SMS Gedichten
Lief, ik heb je toch lief.
Want ik plukte zorgeloos.
Een schakel van de ketting,
maar nu is ze af.
Afscheid SMS Gedichten
Geen ketting meer, geen liefjes.
Geen madeliefjes,
Nooit meer een liefje.
Dat tij,
is nu wel voorbij.

Lichtzinnig 

Je woorden zijn zo licht 
en licht is er in je ogen;
heel je gezicht verlicht 
SMS Gedichten
Licht raak je mijn hand 
en ik voel me zo licht; 
zo licht als het licht in lucht.

Zo licht als mijn zucht 
van verlichting; 
zo lichtzinnig is mijn wereld
met jouw licht.
Afscheid SMS Gedichten
In het park 
Op de bank
Tussen de struiken
In het bos
Tussen de bomen
Aan het meer
Altijd maar weer
Hoe kwam je...
En hoe ging je...
Ook al weer
Ik weet het niet meer
... ...SMS Gedichten ...
Wandelend 
Door het park
Hand in hand
Zittend 
Op de bank
Verhalen vertellen:
Over morgen
Die vandaag kwam schouwen,
De zon veroverde
En de nacht 
Voor ons schonk
... ..Afscheid SMS Gedichten. ...
Je kwam even
Tussen de struiken
En je ging weg
Zonder morgen
Met bewondering
Voor je verschijning
Sluit ik af met de woorden
Waar het allemaal begon:
In het park
Op de bank
Tussen de struiken...

Verloren
SMS Gedichten
Verloren en gevonden
gebracht en gezongen
door vogels die graag zingen
naar bossen en bloemen
we zijn alleen en samen
Afscheid SMS Gedichten
Ik vraag je,
ik zoek je tussen bomen,
papier met letters
Tussen handen en flarden:
je bent er.
Je staat er en kijkt,
drukt me niets op het hart,
belooft geen lang
en gezond leven
(gelukkig zijn we al)
we zijn verliefd
SMS Gedichten
zonder vlinders,
koffie en regen,
zonder kriebels
maar met zegen,
met mensenogen -
luchtgitaren
hartkloppingen,
zonder te staren
maar gewoon kijken, want
we schromen niet 
Afscheid SMS Gedichten
we zijn verliefd

Alle rivieren stromen naar zee
de mijne doet echter niet mee
al peddelend verdrink ik
kopje na kopje onder
Afscheid SMS Gedichten
Mijn geluk verdronken in ruïnes
wringend in allerlei bochten
ophappend in het onbekende
verwaaid in een doodse verzameling
SMS Gedichten
Maar in mijn klotsende woede
ga ik neigend in het water te keer
stroomopwaarts
de stroom van mijn leven

Tijd
Afscheid SMS Gedichten
Sluw sluipt hij op de grond
over straattegels 
en tussen warme lakens

koelt de koffie in jouw hand

schept een band
breekt een hart 
SMS Gedichten
waait de rode blaadjes 
van de bomen
Afscheid SMS Gedichten
tussen jouw zachte vingers
en in de ogen van een vrouw;

de tijd is overal.

geef maar maar het boek
het boek met woorden zo rein en naar waarheid geschreven
een boek die als een leidraad is voor mij in dit leven..
waar je kracht en geluk uit kan halen..
omdat woorden zo puur uit ht hart komen..
aan een persoon aan wie wij zoveel liefde geven..
SMS Gedichten
geef mij maar het boek..
ik sla het open als ik even de weg ben kwijtgeraakt..
als tranen stromen..lees ik het boek wat naar waarheid is opgemaakt..
sluit ik mijn ogen en zie de woorden die ik juist net heb gelezen..
het boek vol van liefde.. aan ons gegeven..
Afscheid SMS Gedichten
Perfectie 

Je bent perfect, 
asymmetrisch. 
Niet kloppend, 
toch kloppend.
Mijn vingers,
langs handen.
Dan verstrengeld,
in plukken,
zo zacht.
Afscheid SMS Gedichten
Jouw licht, stroomt binnen.
Raakt het netvlies.
Reflectie in perfectie,
heerlijk van niet perfectie.
SMS Gedichten
Perfect, is de perfectie 
van de asymmetrie,
in jouw gezicht.
Perfect, is jouw mondhoek
lichter opgetrokken dan de ander.
Perfectie, 
in jouw iets te lange benen.
Perfectie, 
in jouw iets te brede kaak.
In jou, 
Wat ben je perfect, niet perfect.
Afscheid SMS Gedichten
Van avondrood
tot schemering 

van bliksemschicht 
tot regenwolk 

van ijsvlokken 
tot stralen zon; 
SMS Gedichten
dat is wat mijn lucht vertolkt 

De lucht is mijn hart,
mijn eenzame hart 
met wolken erin 
Afscheid SMS Gedichten
De lucht is mijn hart,
mijn geliefde hart 
met bloed erin 
SMS Gedichten
De lucht is mijn hart,
mijn enige hart 
met van alles erin.
Afscheid SMS Gedichten
Geef mij maar het boek, 
al hetgeen waar ik naar zoek, 
Hetgeen je mij niet hebt kunnen geven,
maar in je boek hebt kunnen schrijven,

maak mij je boek,
verlos mij van deze donkere hoek,
SMS Gedichten
laat me dichterbij je komen,

volgend onderwerp: Moeder

Huh paradijsje?
Afscheid SMS Gedichten
ok dan..

Inshallah het paradijs is waar je zal gaan,
in mijn hart lieve m..... blijf je altijd bestaan,
Ik ben aan het wachten op die ene dag,
dat ik je omhelzen mag, 
in djenna a yemma,
onze liefde niet meer aan tijd onderhevig,
maar een liefde voor eeuwig,
voor altijd verbonden,
de genezing van mijn wonden...
SMS Gedichten
Beschrijven kan ik niet, want je bent het bestaan..
Fouten die ik gemaakt heb, heb je me elke dag vergeven..
De tranen die van jou gezicht zijn gevallen hebben de aarde gebroken..
Want God weet wat ik bedoel, God weet hoeveel houden van jou betekent..
De dagen zijn inhoudloos, zijn leeg, zijn verlaten, zijn niets zonder jou..
Afscheid SMS Gedichten
Een meer kwetsbaarder schepsel op aarde kon U niet creëren.
Het paradijs is niet alleen gelegen onder u voeten, oh moeder...
Het ligt in u woorden van dankbaarheid, in u woorden van liefde, allen in u woorden..
Verenigd in een kon ik niet meer wensen, verenigd in mijn woorden kan ik er niet meer van maken..
Want moeder, alles wat er is dat staat door jou, vergeef het kind voor de fouten die het maakt, 
Want alles wat het wenst is de moeder bij zich te hebben, tot in de eeuwigheid..
SMS Gedichten
In het bijzijn van de wereld is het vergaan.
Ogen waren wijdopen maar niemand heeft gekeken.
Waar de vragen ook maar zochten, geen antwoord vertoonde zich,
Hoe moet ik weten als onbegrip heerst.
Hoe moet iemand respecteren als onwetendheid elke dag nieuwe mensen het leert.
Afscheid SMS Gedichten
In het bijzijn van de mensen zijn ze allen vergaan.
De dag dat ze zouden moeten weten, is het donker, duister en is alles alleen..
Een verlaten eenheid achtergelaten door de daden van de mens.
In het bijzijn van het leven is de dood opgestaan..
SMS Gedichten
Lof

Vals lof
verdiend door louter
weverij van leugens

een glans van het oog
een mondhoek omhoog gekruld
mooie woorden gezegd
Afscheid SMS Gedichten
en een utopie geschetst

droom over meer lof
lieflijk vleien van woorden
een streling voor 
de rijzige ego
SMS Gedichten

misschien, dertigmaal misschien
was het leven zo
makkelijker en minder
netelig gezien
Afscheid SMS Gedichten
Kruimels
in en uit
uit en in
het bed met liefde
en de dekens
innig ontheiligd
SMS Gedichten

Beschuit
ja of nee
nee of ja
dat wou je niet
ook te cliché
Afscheid SMS Gedichten
Crackers
niet of wel
wel of niet
dat wou je niet
weer te passé
 SMS Gedichten
Brood
in en uit
uit en in
heeft het bed met liefde
en de dekens
innig ontheiligd
SMS Gedichten

peren wat dacht je alleen voor welgestelde heren
of dames met waaiers swabbers tegen het vlekken die niet deren

peren lekker en sappig
soms hard en droog een uitstulping zo grappig
Afscheid SMS Gedichten
van peren kan je geen appels maken
een shakeje met banaan honing zal toch wel smaken

peren en heren dames zonder kleren
nee niet naakt maar luchtig om de nagels niet te bezeren
SMS Gedichten
teentjes zo krom en de peertjes nooit dom
beren houden van honing maar ook van peren grom grom

genoeg over peren
of was dit toch niet jouw manier van eren
Afscheid SMS Gedichten
ach wat ik er ook van zou maken
peren die eet je stilstaan bij het boompje daar hoeft een mens z'n hersens niet over te kraken

Alstu:
SMS Gedichten
Lome bladeren zaten te
wuiven, namen afscheid van
de zomer en zeiden:
‘Tot volgend jaar, tot
over een jaar, zul je
ons wel weer vinden?’
Afscheid SMS Gedichten
kiezeltjes rolden over de grond
stopten bij stoepranden, bedolven
onder gestorven bladeren
SMS Gedichten
dit meisje, voor het raam
zat te denken over wat ma
zei, een paar handschoenen 
en een mooi sjaal erbij
gebreid, met snelle
druppeltjes op die eenzame
takken zo mistroostig
erbij zwaaiend voor
de herfst, dichtbij.
Afscheid SMS Gedichten
Puntenslijper

Je was hier,
en je zei en je deed en je smeet
maar jij,
hield van mij
SMS Gedichten
Was je hier,
dan zei ik, dan deed ik, dan smeet ik
maar ik,
hield van jij
Afscheid SMS Gedichten

Ik ben hier, 
nu zeg ik en doe ik en smijt ik
Tevergeefs.

Dieper zak ik weg.
Als een punt,
in zijn slijper,
stopt mijn weg vooruit.
Bevrijdt me,
met een stap terug,
in ons verleden.
SMS Gedichten
Je praat over iemand die echt van je houd 
Maar jij bent degene die hem gelijk vertrouwd 
Jij denkt hij vecht voor jou 
Jij denkt je hebt wat opgebouwd 
Denk 3 x na voordat je iets doet 
Want als je dat niet doet kom je meestal 9 van de 10 keer het slechte tegemoet 
Je wilt een jongen die voor je vecht? 
Zorg er dan voor dat je niet alles blootlegt 
Neem de moeilijke paden 
Dan heb je minder kans op gevaren 
En al geef je me geen gelijk 
Ik heb ieder geval me doel bereikt 
En ik zal vechten tot ik niet meer kan 
Want overwinning is waar ik naar verlang 
en geloof me ik zal het krijgen 
Ik zal mijn doelen bereiken 
Misschien niet zo snel 
Want Er zijn goede en slechte tijden 
Maar komen de slechte tijden is het tijd om te strijden 
Maar niemand weet wat ik bedoel 
Of vraagt hoe ik me voel 
Want als ik me gevoelens uit breng weten ze niet wat ik bedoel 
Spittend op de flow 
Waar ik men gevoelens show 
En weetje je ken me niet meer kleiner krijgen 
Ben klein genoeg om dat te begrijpen 
En nee overtuigen doe ik niet meer 
Ik accepteer dat is waar ik van leer 
een mens is een mens 
en een mens heeft pijn 
Een mens heeft eigen mening net zoals jij 
kijk je hoeft niet komen te praten over wat ik ben 
Ik blijft toch wel mezelf numero 1 fan 
SMS Gedichten

Vooralsnog onbereikbaar
de afstand te groot
in gedachten al samen
in mijn hart tot de dood
Afscheid SMS Gedichten
je stem doet me leven
in onze dromen bij elkaar
jou wil ik alles geven
zonder jou voelt het raar

moge de zon je pad beschijnen
en bij nacht met het licht van een ster
ik doe alles om je verdriet te laten verdwijnen
je hoeft maar te roepen, dan ben ik er...
SMS Gedichten
Ik zei:
‘Volgende keer, volgende dag
slaap er over, denk en zeg eens
hoe zwaar het weegt.’
Afscheid SMS Gedichten




Ik zeg:
‘Vorige keer, vorige nacht
lag je wakker, rusteloos, als je zonder gevoel
mij vergeeft.’

Hoe vaak nog zouden
regenplassen vormen, kiezels vallen, watervallen
stoppen met bewegen, om baan te maken
voor jou, om jou, draaide de wereld
nog steeds, de volgende dag
voor jouw lach
SMS Gedichten
Wuiven
ik stond daar, kijkend naar mijn liefde 
terwijl ze terug kijkt en wuivend lacht
vurige liefde stroomt als riviertjes
door mijn verscheurende hart
stilte is zichtbaar, de tranen verborgen
want vanaf nu, ben ik niet met haar
maar het lot heeft zich uitgesproken
want ze moest terug, op een nieuw bestaan,
ik heb haar gemist op de pad van liefde
want ze voelde niets voor mij
maar ergens diep in mijn hart, ben ik blij
want het voorkwam zo pijn en verdriet
Afscheid SMS Gedichten
Twijfelend grijp ik me vast aan bevestigingen
Schiet ik door echoënde vrees
Mijn dromen na en reik ik
Mis.
SMS Gedichten
Broos balancerend als een stilstaande wervelstorm
Breken gevoelens af door mismaakte haperingen
En schroom ik hevig om de tegenslag
Iedere keer weer duizendmaal luider
Afscheid SMS Gedichten
En als ik even stilaan rust 
in al de chaos waar mijn hart in zich bevind
Hoor je mijn geweten luidkeels zuchten, 
mijn verstand grillig alles ontvluchten
En mijn woorden vol verdriet alsnog
het papier kermend 
en zuchtend weer bevruchten.
SMS Gedichten

Daar beneden op de muur
Daar zit weer die jongen
Zijn moeder sluit hem wel is op in de schuur
Daar heeft hij veel mooie liedjes gezongen
Afscheid SMS Gedichten
Nu staat er in de krant
Dat jij er niet meer bent
Doodgeslagen door je moeders hand
Je bent nooit eens lekker verwend

Nooit kreeg jij die liefde
De liefde die ik ken
En als jij wat doorbriefde
Noemde je moeder je een kreng
SMS Gedichten
S'avonds hoorde ik je huilen
Tot midden in de nacht
Ik zat dan mee te pruilen
Maar ik heb te lang gewacht
Afscheid SMS Gedichten
ik had je moeten komen halen
je redden van je moeders hand
Nu zit ik hier flink te balen
Want nu sta jij hier in de krant
SMS Gedichten
Zwijgen is mijn wapen .
Ik laat ze lekker praten ,
Mij part gaan ze haten.
Ik leef voor mezelf en ze kunnen me niks maken
Dus loop verder want je vult geen gaten 
Kijk ik ben van steen want ik stel me niet open 
zodra ik reageer . Laat ik je commentaar binnen lopen .
Maar ik negeer ze 
Nu ben ik zwak . Omdat ik ze niet aansprak .
Die klootzak ken me niet breken met ze zinnen
Ze blijven rondhangen maar komen niet binnen
soms is het moeilijk om het te verdragen .
Maar ik hou me groot en loop verder zonder te klagen .
Die haters liggen te dromen , en lachen me uit 
Maar als ze wakker worden kom ik boven uit
SMS Gedichten
nieuwe ik 

Hier ben ik, En daar ging ik.
Hier was ik, En toen werd ik ik

Ik ben niet meer van toen,
maar ik ben nu van nu.
ik ben niet meer verleden,
maar een meisje uit het heden.
Afscheid SMS Gedichten
Ik ben een ander persoon geworden,
die voor andere mensen zal zorgen.
Ik ben een persoon die liefde wilt delen,
en het aan elk persoon wil geven.
SMS Gedichten
Zeg hallo tegen me nieuwe ik,
En mn nieuwe ik zal jou ook terug groeten,
Want de nieuwe ik wilt niet meer terug naar de oude,
de nieuwe ik wilt dat haar vrienden en familie weer van haar houden.
Afscheid SMS Gedichten
Met ruwe handen beklede ze het licht.
Ze was ooit de koningin der hemelen,
en hoorde tot de kring van de meest edelen.
Verlaten door de ster die was gezwicht,
was ze niets meer dan een korrel zand.
SMS Gedichten



Ze klom de hoogste berg op,
wachtend op nieuwe woorden van haar gezant.
De maan stond aan kop,
en geen woorden voor de te doden zorgen.
Met de zon verstopt was het wachten op morgen.
Afscheid SMS Gedichten
Één tik, twee tikken en de komende volgen.
Het regent eeuwenoude gedachten.
Één krimp,één lach, de herinneringen verrachten.
Ik lach, ik huil, ik dans,ik val en blijf kruipen.
Ik schuil en zoek dekking terwijl ik ben aan het verzuipen.
De storm zwakt af en angst kruipt onder mijn huid.
Gefixeerde ogen volgen de voorruit,
het is de stilte die me blijft achtervolgen.
SMS Gedichten
mijn kleuren geven woorden af
en besmeuren jouw gelaat 
het doek valt niet weg 
door de wind van het bedrog
dat mijn lippen prevelde
Afscheid SMS Gedichten
laat het doek opgaan
laat mij de waarheid lezen
op jouw gezicht, jouw doek
veegt niet mijn leugens weg
SMS Gedichten

Kiezels zonder gewicht,
het is voor jou dat ik ben gezwicht.
Door de atmosfeer heen.
De maan en aarde bijeen.
Afscheid SMS Gedichten
De ziel die stijgt,
het leven dat altijd zwijgt.
Het is dat wat je ziet,
dat wat het gewicht achterliet.

Zo snel zal de hemel 
raven regenen en je neerhalen
met hun scherpe navels
en neerpinnen op de grond
SMS Gedichten
zo snel zal
ik hoop morgen nog
vandaag als het kon
de hemel je bestenigen met ijskorrels
Afscheid SMS Gedichten
en zal het dauw op je oogleden vervormen
tot producten van pijn en
een deel van je wroeging
zal misschien nog verdwijnen
of smelten als sneeuw
voor de zon
SMS Gedichten
ik wacht op de storm van bekeer
stil en vredig
en al zinkt de wereld onder jouw voeten
al verdwijnt het gepulverd onder je blik
het zal je wegvagen
Afscheid SMS Gedichten
zo snel en binnenkort
de hemel zal reinigen
en mijn pijn zal dan
zich ontrekken uit de storm
SMS Gedichten

نبذة عن الكاتب

اكتب وصف المشرف هنا ..

اشتراك

الحصول على كل المشاركات لدينا مباشرة في صندوق البريد الإلكتروني

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

1 commento:

  1. De beste spreukgieter in 2019 is dr. Akhere, de grote tovenaar van de Afrikaan, wil ik dit medium gebruiken om hem te bedanken voor het terugbrengen van mijn ex-geliefde die hij me alleen vertelde om de items te bezorgen die nodig waren voor de betovering en die ik deed en hij vertelde me nadat hij de items binnen 24 uur, ik zal het resultaat zien en een man van zijn woorden zal vandaag contact met hem opnemen en uw probleem oplossen
    (1) als je altijd slechte dromen hebt.
    (2) U wilt dat vrouwen / mannen achter u aan rennen.
    (3) Als u een kind wilt.
    (4) U wilt uw man voor eeuwig binden om de uwe te zijn.
    (5) Kanker of enige vorm van ziekte
    E-mail: Akheretemple@yahoo.com
    Dr. Dr. Whatasapp +2348129175848 Akhere

    RispondiElimina

leb

back to top