Afscheids gedichten

IN klachinko  |  POSTED :  12:00 0

Afscheids gedichten
Opa
Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Weer ben ik iemand verloren,
Weer ben ik iemand kwijt.
Ik hoef geen praatjes van hem aan te horen,
Maar mis wel de gezelligheid.

Zo vrolijk als ik thuis kwam,
Zo verdrietig ben ik nu.
Het valt niet aan mij te zien,
Maar vraag me alleen af: "Wat nu?"

Zonder hem weer een leegte,
Diep in mijn hart een gezellig persoon.
Was er nog maar één zoals hij,
Al was het een simpele kloon.

Echt veel woorden heb ik niet,
Ik word overdonderd met verdriet.
Tranen willen maar niet komen,
Maar met deze woorden kan ik toch mijn verdriet tonen.

Ik kan nog enkel naar een herinnering gissen,
Want hij is weg, dat weet ik wel...
Ik kan hem nu alleen nog maar missen,
Ik zit behoorlijk in de knel.

Tijden heb ik niet meer aan hem gedacht,
Een tijdje zag ik hem over het hoofd.
Nu is het over, heeft hij geen macht,
En het is niet meer tot ziens zoals hij had beloofd.

Een simpele ziel voorgoed verdwenen,
Ik kan er alleen nog maar om wenen.
Maar Opa zal in mijn hart en herinneringen nablijven,
Ook al is hij er niet meer, niet meer in levende lijve.

Afscheids gedichten

Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Mijn Oma
mijn oma mijn oma
geen contact voor je dood
ik kon niet met je praten
helemaal niks
daarom dat ik je zo mis
ik hou van jou ik hou van jou
mijn oma mijn oma
ook al was je oud
voor mij ben je GOUD
Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Afscheids gedichten

Veel te vroeg
jij was de zon in mijn bestaan,
te vroeg ben jij heengegaan,
Herinneringen liet jij achter,
en leeg bestaan.
Mijn dagen zijn heel somber,
ik kan nog niet zonder,
jouw lach,die liefde die jij me gaf.
Toch voel ik mij nog met jouw verbonden,
jij was als uit de hemel gezonden,
en als ik daar naar kijk,
heel ver, dan zie ik een ster,
omringd door een sterk licht,
ik schreef het voor jou mijn kind, dit gedicht.
Afscheids gedichten

Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Mijn Oma
jong en mooi ,was zij ooit,
rijk ,charmant,ook elegant,
maar de jaren streefden voorbij,
gekeerd was het getij.

Langzaam kwamen rimpels aan,
toen is het bergaf gegaan,
haar leven werd een felle strijd,
het heeft haar naar haar ziekbed geleid.

Nu is zij oud, ziek en moe,
en doet eendaags haar ogen toe,
haar stok, haar bril het hoeft niet meer,
ze heeft de aarde de rug toegekeerd.
Afscheids gedichten
Afscheids gedichten
Afscheids gedichten

نبذة عن الكاتب

اكتب وصف المشرف هنا ..

اشتراك

الحصول على كل المشاركات لدينا مباشرة في صندوق البريد الإلكتروني

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

0 commenti:

leb

back to top