12 SMS Gedichten Liefde

IN klachinko  |  POSTED :  03:50 0

Gedichten Liefde 
Gedichten
Gedichten 
Toekomst
Mist vermoeilijkt de weg en maakt het onzichtbaar,
een geur van niets maakt het onherkenbaar.
Tastend in het duister probeer ik te zien wat er voor me ligt.
Ik zie geen ster, geen leugen, geen vorm en geen licht.
Liefde
Ik leef in het nu en zet elk voet neer zonder te denken over morgen.
Ik leef in het nu en stap af voordat het valt in de toekomst en in de zorgen.
Wie ben ik morgen, wie ben jij over een paar weken of over een jaar?
Ik kijk op naar boven en zie een wolk in de vorm van een boot die verjaart.
Gedichten Liefde
Gedichten
Gedichten 
Zag jij het ook?zie jij je toekomst ook of maak je onnodige plannen?
Je bent geboren in het nu en stamt af van de overleden stammen.
Weet je het al?zie je het al?
Je toekomst staat in godsgeheugen dus stap af van je paard en waag de val.
Liefde
Ik zie je daar waar je pad je meesleept.
Ik zie je daar waar je de woorden plannen uit het aarde steelt.
Ik zie je daar waar god het hebben wil.
Tot dan toekomst en mocht je me zien geef een gil.
Gedichten Liefde
Gedichten
Gedichten 
Thee
in de ochtend waar nieuwe kansen opkomen
de mogelijkheden eigen verschansen - tijd voor dromen
waar de stad wakker wordt, de zon die schijnt
en voor koffie of thee, hebben we alle tijd
zelfs Cohen, de burgemeester drinkt af en toe thee
en Wilders, nee, die wordt nauwlijks voor uitgenodigd
of eigenlijk, die wil niet met de burgers thee drinken
want hij drinkt eigenlijk thee met zijn top ja-knikkers
Liefde
en hij wil de premier van het land worden - teveel thee gedronken
want hij is degene die de normen en waarden overboord gooiden
nee, laat hem maar net als zijn vriendin Ayaan, 
die drinken niets, harteloos voor een kopje thee of koffie
zeker inburgering gemist, want daar begint t altijd met thee en koffie
ik laat het voor t is, ik leg de pen neer en ga eens thee drinken
echte thee, Marokkaanse thee of de Pickwick thee, 
terwijl ik in mijn gedachtes ga bezinken!
Gedichten Liefde
Gedichten
Gedichten 
Marokko wat weet ik 
al vanaf de oversteek voel ik een tik
Liefde
warm stoffig en vele geuren
voet aan land vrolijkheid opent vele deuren
Gedichten 
wat een mensen wat een drukte
tergend langzaam maar het passeren lukte
Gedichten Liefde
de avond valt
de koelte streelt uitnodigend en het sfeertje knalt
Liefde
nog vele kilometers te gaan
maar eerst even rust drinken en staren naar de maan
Gedichten 
de ochtend begint vroeg en zonnig heerlijk
thee koffie chvanj en chorro ben ik wel echt eerlijk
Gedichten 
Marokko gisteren aangekomen
vandaag begint m'n reis in het land van vijgen olijven en sinaasappelbomen...
Gedichten Liefde
Het Gebed
In het dagelijks gebed (5x) vind ik rust
de Quranische verzen zijn bladen die mijn ziel kussen
en allmijn aardse stress voor even uitblussen
in het gebed, bid ik tot Allah, de Almachtige
vragend in mijn hart om de pijn te verzachten
terwijl ik van de wereld afsluit, stilte is hoorbaar
en dua's zijn voelbaar, de hart is verlichtend 
en dat is voor mijn het GEBED
Liefde
Wedijveren 
Daar wedijvert het weer
met de nacht en haar stilte,
met de lucht van dageraad
totdat het stil vergaat 
Gedichten Liefde
in de alledaagse ochtend 
het vindt rust in geluiden 
en in de chaos van mijn hoofd, 
blijft stil in daagse dialogen 
totdat de dag weer wordt gedoofd
Liefde
dan vlamt het op in vurigheid 
beknelt m'n borst en realiteit 
met mijn dromen als soldaten 
in een oorlog om intimiteit; 
de avond mist hem altijd.
Gedichten Liefde
nagelrood 
verf lak of toch een potlood
nagelrood
fijntjes precies heet wat een stoot
Liefde
nagelrood
slordig dik dof brak de tafelpoot
nagelrood
geknipt gevijld gepoetst slanke vingers wie er bood
Gedichten Liefde
Gedichten
Gedichten 
nagelrood
glanzend kleurige kleur teentjes natuur zacht ademend deuren van nood
droom maar verder mooie krullen grote ogen ga jij voor die 'Vote'
parfum smaakvol lippen gestift tanden van drift toillettas een lach die ontsproot
Liefde
gevoelens in de war denkend aan het moment
vrij soepel niet ingewikkeld helder zicht dat geen traantje kent
Gedichten Liefde
gevoelens in de war wat is loos begrip en boos
aanleiding oorzaak zie het gevolg duurzaam waar je toch voor koos
Liefde
gevoelens in de war van mij van jou of van allebei
wat valt of staat vertrouwen geluk een pop van klei
Gedichten Liefde
gevoelens in de war zichtbaar verlies
opgekropt dicht bij elkaar tien op een rij wat men verkiest

نبذة عن الكاتب

اكتب وصف المشرف هنا ..

اشتراك

الحصول على كل المشاركات لدينا مباشرة في صندوق البريد الإلكتروني

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

0 commenti:

leb

back to top