Poëzie a la flownaway

IN klachinko  |  POSTED :  04:34 0

Poëzie a la flownaway
Poëzie
Poëzie 
Tranen,
Tranen van onschuld,
Voor elk kind van wie de wereld instort.
Woede tegen het verlies
Waarbij liefde pijn doet.
Alles kwijt,
Veel geleden.
Je staat machteloos.
Hoop
De hoop die je doet leven.
Het geloof die je staande houdt.
De steun die je geeft,
Maar nog harder nodig hebt.
Verloren maar terug gevonden,
Ontroerd door hereniging
Hereniging tot het leven .
Een leven met liefde
Waarin liefde eindeloos mag zijn.
Waar bij je je ogen opent
En gelukkig kan zijn !!!
Poëzie a la flownaway
Poëzie
Poëzie 
Je spreekt tot me,
met de woorden die me raken.
Ik voel tranen!
Zij zien een gelukkig meisje,
maar ben droef.
Luister zonder te horen,
praat zonder tekst,
leef zonder te leven,
leef maar ben dood!
Poëzie a la flownaway
Poëzie
Poëzie 
Gedragen doorheen de dagen 
om er steeds weer het beste uit te halen
Geven en geven 
Maar niks aangeboden gekregen.
Elke dag het uiterste zoeken 
Om die dan weer te overschrijden 
Elke dag weer geloven en hopen 
dat vandaag beter wordt.
Situatiegebonden reacties 
op één punt neergehaald.
Verklaring gekregen, 
zonder moeite geloofd.
Alles terug bekeken 
Niks waard!
Poëzie a la flownaway
Poëzie
Poëzie 
De reflectie van je ziel 
wordt gezien in woorden.
Die je hart doet dicteren.
Om te spiegelen 
voor jou en de rest 
wat er speelt in je leven 
wat er van binnen rust!
Poëzie a la flownaway
Er zijn dagen dat de zon je opwarmt 
En je lichaam haar accepteert 
Ook zijn er donkere dagen 
Die snel opgelicht mogen worden voor ons allen 
Poëzie a la flownaway
Siddering, 
Door te kijken naar al wat er is gebeurd.
Waarom is de vraag waar geen antwoord op wordt gegeven.
En waarop je er vast geen wilt krijgen.
Wat kan je geven als verklaring?
Op dat gene wat je verboden is 
Wat kan je zeggen, 
als je een onschuldige bezeert.
Als je het leven 
dat een kind nog te leven heeft 
van hen afneemt.
Wat kan je doen?
Als je hulp wilt geven
maar deze door andere wordt genomen.
Door mensen die dat beetje hebben 
en toch nog meer willen.
Wat kan ik doen 
om je te laten beseffen
Dat jij die klaagt,
alles al heeft.
En dat klein beetje dat zij nodig hebben 
van hen afneemt!
Poëzie a la flownaway
Poëzie
Poëzie 
Ik zag na lange tijd, 
weer die glinstering in je ogen.
Die je mondhoeken doen optrekken 
en het veranderen in een mysterie.
Met een blik geworpen 
liet jij mij merken
Dat het allemaal over is 
en je weer gelukkig kan zijn
Poëzie a la flownaway
Altijd worden negatieve kenmerken van je benoemt,
Want in de ogen van de mensen ben je niks goed.
Hoe meer je verlangt het juiste pad te beklimmen, 
Zal er altijd een een zijpaadje voor je worden gelegd.
Gedeeld door bloed en verwantschap
En nog haat in hun harten om je succes te gunnen
Begripvol kijk ik dan naar jou
Die alles wilt laten vallen,
Maar blijf sterk.!
Alleen ben je geboren en alleen zal je sterven
En alleen zal je terechtgesteld worden
Poëzie a la flownaway
Lieve kleine meid, daar huilend in een hoekje. Waarom zo triestig als je nog een heel leven hebt. Antwoordde ze mij, met mijn kleine jaartjes Sta ik al een heel leven lang. Verbaasd keek ik haar aan, droog je tranen lieverd, niks is jou verdriet waard.Beveelde ze mij, als de wereld gaat lachen dan doe ik dat ook. Bleef aan haar zij met haar gezichtje in mijn handen opkijkend wie ze zou kunnen zijn. Bleef snikken voor ieders pijn. Vroeg haar waarom? Omdat ik weet hoe ze zich voelen, omdat ze allen keren naar mij met hun verhaal en ik blijf zitten met de pijn achteraf. Een frons vergezelde mijn gezicht, waarom huil je dan liefje? Omdat ik denk aan iedereen behalve mezelf, ik sta daar voor iedereen maar laat mezelf alleen. Krop alles op omdat ik niemand mijn pijn wil delen. Deel die dan met mij liefje, tranen deden mijn ogen en die krop in mijn hart begon te smelten. Lieverd wie ben jij? Antwoordde ze mij gelukkig, ik ben jou en jij bent mij!
Poëzie a la flownaway
Poëzie
Poëzie 
Vol ongeloof keek je op,
Naar haar die jou niet kende!
Verbaasd was je,
Maar trots straalde je uit!
Na vele tegenslagen ontving je een lach,
Die je hart je toe zende!
Wegen gelopen, 
En het einde bereik.
Volledig hopen, 
Op een nieuw begin!
Die ik je toewens, 
Omdat je het verdient!
Never give up love, 
Because you can do it.
Never give up love, 
Just believe!
Poëzie a la flownaway
Het gevoel in mijn benen verzwaard het lopen.
Verder weg tot er een eind aan zal komen.
Bij elke stap die gezet wordt
sleur ik de vorige mee.
Wetend dat heel mijn leven gedragen wordt door twee.
Die twee benen symboliseren wie ik ben.
Maar gedwongen zal ik blijven!
Verplicht zijn om te wezen wie zij willen dat ik ben!
Poëzie a la flownaway
Ik heb je laats een vraag gesteld, waarop ik nog geen antwoord heb mogen ontvangen.
Dagen, weken, maanden later sta je dan voor me.
Met de vraag of je nog terug kan 
Of alles vergeten en vergeven kan 
Met standpunten en argumenten bleef je me overtuigen.
Mijn Antwoord is NEE.
Ik kan niet terug naar een tijd die mijn hart brak 
Naar een tijd waar er geen geluk was, 
waar ik mezelf in slaap moest huilen en enkel in Allah kon vertrouwen
Die tijd is over, vergeten en vergeven is uitgesloten.
Nog steeds zit het in mijn geheugen gegraveerd.
En dan vraag jij me of ik terug wil.
Never Again!
Poëzie a la flownaway
Poëzie
Poëzie 
ils ne comprennent pas
que je veux dire.
Ils prétendent!
Avec facilité et décontracté,
Ils prétendent me connaître.
Mais ils ne me connaissent pas
(het klinkt zo mooi in het frans )
Poëzie a la flownaway
Vertaling:
ze begrijpen niet,
wat ik wil zeggen.
Ze doen alsof!
Met gemak en ongedwongen,
Beweren zij mij te kennen.
Maar ze kennen mij niet!
Poëzie a la flownaway
De poëzie gaat door onze aders en laat ons bloed doorstromen!
Laat ons hart kloppen en gelukkig zijn.
Geeft ons het gevoel ergens te horen, ergens goed in te zijn!
Maar bij de vraag, wat betekent Poezie voor jou...
kan je het niet verwoorden.
Poëzie a la flownaway
Poëzie
Poëzie 
Een land van dromers 
Een race naar geluk
Muziek
Liefde 
zon
Ongewoon 
Maar schijn bedriegt!
Poëzie a la flownaway

نبذة عن الكاتب

اكتب وصف المشرف هنا ..

اشتراك

الحصول على كل المشاركات لدينا مباشرة في صندوق البريد الإلكتروني

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

0 commenti:

leb

back to top