Liefde Ik daag je uit

IN klachinko  |  POSTED :  12:16 0

Liefde 
Liefde 2014
Liefde 2014
Een nieuw begin
een verloren verleden
Gedichten
Een nieuwe zin
Verhaal om mee te geven.
Gedichten Liefde
Het is
Onschuldig
Nog niet grijs
Grauw maar wit
Nieuw papier
Als dit begin
Liefde 
de laatste groet
kwam samen langs met de hele stoet
Gedichten
Liefde 2014
Liefde 2014
zoveel onbekend en onbemind
de laatste groet een vreemde geen kind
Gedichten Liefde
op weg naar een vriendelijke hallo
was het teveel geworden voor die arme de blow
Liefde 
de reis kwam ten einde
neem maar afscheid diep geraakt zijnde...
Gedichten Liefde
Liefde 2014
Liefde 2014
ik twijfel of ik jou nog kan geloven
na al die tijd,
heb jij mij bedrogen
en nu heb je spijt?
Gedichten
ik twijfel of we elkaar nog wel moeten zien
wie weet, later.. misschien
Liefde 
nu even niet
nu kan ik het nog niet aan
het doet me nog te veel verdriet
je moet mij nu mijn gang gewoon laten gaan..
Gedichten
Liefde 2014
Liefde 2014
haha mijn eerste gedicht  jullie niveau is natuurlijk veel hoger
echt prachtige gedichten schrijven jullie!!
als een van jullie de link nog heeft, wil graag jullie andere gedichten lezen!!
Liefde 
Van vooraf opnieuw
Met teruggeslagen stappen 
Beginnen met de niets van
Al het zijn wat ooit was geweest
Gedichten
Liefde 2014
Liefde 2014
Als een nevelige schets, als 
Een slaphangende horizon 
Hijgend aan de golvende 
Boord van de zee,
Liefde 
Opnieuw ontstaan als de 
Blozende morgenstond uit
De nog gapende kwijnende 
Nacht.- Zo opnieuw
Gedichten
als ’t onstuimige weer, 
zo nogmaals als de strak-
getrokken alweer van 
alles wat is als die ene
herhalende opnieuw.
Gedichten Liefde
Liefde 2014
Liefde 2014
als overgebleven zand
stel je eens voor het bakje gevuld tot aan de rand
Liefde 
als overgebleven zand
weet je wat je te wachten staat verspreid onder dat pand
Gedichten
of begeef je je nog in de buurt waar je vandaan komt
wat valt er te zeggen wat valt er te doen laat staan als je alles opsomt
Gedichten Liefde
Liefde 2014
Liefde 2014
het lijkt op niets het is ook niets
lastig is het wel hoe je het ook bekijkt verzin jij maar iets
Liefde 
nu dan brei er maar een einde aan
als overgebleven zand dat hoekje liet je toch weer mooi staan
Gedichten
Het was toen
zo ondraaglijk heet
de keel
had het schuurpapier vervangen.
Liefde 
De mantra werd:
‘Een maandje,
een maandje per jaar
maar.’
Gedichten
Liefde 2014
Liefde 2014
Hou vol,
laat je geest
in harmonie
zo bedaard.
Liefde 
‘Een maandje volop, 
Wat is tijd?’ 
–het is zo heet– 
‘Wat is geduld?’
–geen hongersleed–
‘ Enkel de maand,’
–geliefd–
‘De Ramadaan.’
Gedichten
Voor broeders en zusters, ver uit ons zicht
is vasten geen keuze, maar dagelijks verplicht
verstoken van arbeid, inkomen en maal
vechtend tegen ziektes, honger, de lippen steeds schraal
Liefde 
vol overgave en sterk in hun geloof
overbruggen zij toch elke dag de kloof
slechts een handjevol pruimen om hun iftar te verrijken
iets, om met ontzag en eerbied naar te kijken...
Gedichten Liefd

نبذة عن الكاتب

اكتب وصف المشرف هنا ..

اشتراك

الحصول على كل المشاركات لدينا مباشرة في صندوق البريد الإلكتروني

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

0 commenti:

leb

back to top