SMS Gedichten liefde 2015

IN klachinko  |  POSTED :  12:34 1

liefde 2015
liefde zinnen
liefde zinnen
Madeliefjes 
Schone kopjes,
steken lief uit het gras.
Dichtbevolkt als dekens.
Bedekkend zijn ze,
onbewust verleidend.
Gedichten 
Lief, ik heb je toch lief.
Want ik plukte zorgeloos.
Een schakel van de ketting,
maar nu is ze af.
liefde 2015
liefde zinnen
liefde zinnen
Geen ketting meer, geen liefjes.
Geen madeliefjes,
Nooit meer een liefje.
Dat tij,
is nu wel voorbij.
Gedichten
Lichtzinnig 
Je woorden zijn zo licht 
en licht is er in je ogen;
heel je gezicht verlicht 
liefde 2015
liefde zinnen
liefde zinnen
Licht raak je mijn hand 
en ik voel me zo licht; 
zo licht als het licht in lucht.
Gedichten
Zo licht als mijn zucht 
van verlichting; 
zo lichtzinnig is mijn wereld
met jouw licht.
liefde 2015
liefde zinnen
liefde zinnen
Onbaatzuchtig
Wanneer het binnenste zich bevindt,
Aan de buitenkant. 
Dan breekt de tijd aan. 
Vraagt me niet naar hetgeen 
Vraagt me niet om het ander.
Ik wacht op de dag,
Wanneer het binnenste zich daar bevindt.
Wanneer ik, de geest overwin.
Met een simpele innerlijke zucht.
Blaas ik dan het binnenste op.
Keert het aan de buitenkant.
Een tentoonstelling van persoonlijke diepte.
Zonder angsten, zonder geest.
Dan breekt de tijd aan,
Ik zal niets bezitten wat verloren gaat.
De onbaatzuchtigheid, ben ik.
Dan, maar nu niet.
Gedichten
Als zwarte koffie
achteraf
te bitter
dat gedoemde
verdoemd
spijt.
liefde 2015
Waren drie woorden
genoeg
voor het
laten stralen
van de zon?
Gedichten
Ik zeg het
niet, ik fluister
ik betuig
mijn spijt
hier op 
ruig papier
voor jou.
liefde 2015
liefde zinnen
liefde zinnen
Verloren
Verloren en gevonden
gebracht en gezongen
door vogels die graag zingen
naar bossen en bloemen
we zijn alleen en samen
Gedichten
Ik vraag je,
ik zoek je tussen bomen,
papier met letters
Tussen handen en flarden:
je bent er.
Je staat er en kijkt,
drukt me niets op het hart,
belooft geen lang
en gezond leven
(gelukkig zijn we al)
we zijn verliefd
liefde 2015
liefde zinnen
liefde zinnen
zonder vlinders,
koffie en regen,
zonder kriebels
maar met zegen,
met mensenogen -
luchtgitaren
hartkloppingen,
zonder te staren
maar gewoon kijken, want
we schromen niet 
Gedichten

نبذة عن الكاتب

اكتب وصف المشرف هنا ..

اشتراك

الحصول على كل المشاركات لدينا مباشرة في صندوق البريد الإلكتروني

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

1 commento:

leb

back to top